۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷

امیر خواجه‌امیری:

اهتمام ایران بر ایجاد گفتمان مشترک در زمینه دفاع منطقه‌ای است

اهتمام ایران بر ایجاد گفتمان مشترک در زمینه دفاع منطقه‌ای است

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با اشاره به توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران گفت: در تلاش هستیم تا گفتمان مشترکی در زمینه دفاع منطقه‌ای ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار مهدی خواجه‌امیری معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگویی رادیویی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران چند شاخصه مهم قدرت دارد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های قدرت دفاعی ایران، الگو گرفتن از نهضت عاشوراست؛ خصیصه‌ای که در عاشورا برای مقابله با ظلم و ستم وجود دارد و آن با آزادگی و عزتمندانه زندگی کردن و زیر بار ستم نرفتن است.

دریادار خواجه‌امیری: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های قدرت دفاعی ایران، الگو گرفتن از نهضت عاشوراست

امیر دریادار خواجه‌امیری مؤلفه دیگر قدرت جمهوری اسلامی ایران را اعتقاد به مهدویت و انتظار برای ظهور فرج دانست که به فضل الهی عدالت را در دنیا برقرار کند، ادامه داد: این امر مقدماتی لازم دارد که ما در تلاش هستیم که این مقدمات را در مبارزه با ظلم و ستم فراهم کنیم.

وی افزود: مؤلفه دیگر قدرت جمهوری اسلامی ایران، وجود با برکت ولایت فقیه است که در زمان غیبت امام عصر (عج)، سکان‌دار مقابله با ظلم و ستم است و ما در «جمعه نصر» دیدیم که با کوچک‌ترین اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، چگونه مردم با چه اشتیاقی به صفوف نماز پیوستند و پشت سر معظم‌له نماز خواندند و بحث اطاعت از مولای خود را به نمایش گذاشتند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع مؤلفه چهارم را رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) دانست و تأکید کرد: معظم‌له به عنوان فرمانده کل قوا پرچم‌دار عزت کشور و مبارزه با ظلم هستند و این موضوع نیز تنها در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که ولی فقیه ما فرمانده ما است و ما به آن افتخار می‌کنیم.

دریادار خواجه‌امیری عنوان کرد: قدرت دفاعی بازدارنده و پیشگیرانه است؛ در واقع در حوزه پدافندی بازدارنده است و در حوزه آفندی با تولید تجهیزات متناسب با تهدیدات، گزینه‌های متنوعی را برای مقابله با دشمن در اختیار فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قرار می‌دهد.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، نباید با تعلل یا شتاب‌زدگی عمل کنیم. ما هیچ‌گاه قصد تجاوز و تعدی به کشوری را نداشته‌ایم و در تلاش هستیم تا گفتمان مشترکی در زمینه دفاع منطقه‌ای ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: اگر ما سیاست مقابله و تنبیه دشمن را هم اِعمال کرده‌ایم، هیچ‌گاه مثل آن‌ها بیمارستان‌ها، مکان‌های مسکونی، مدارس و مهدکودک‌ها را هدف قرار ندادیم؛ چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در عملیات‌های وعده صادق ۱ و ۲ فقط اماکن نظامی را هدف قرار دادیم و این مروت، عزت و شرافت ما را نشان می‌دهد که برگرفته از حاکمیت ارزش‌های دینی است؛ درحالی‌که آن‌ها هیچ ابایی برای بمباران مدارس، بیمارستان‌ها و … ندارند.

کد خبر 6256528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha